♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

15 September 2011

belaja ---------> keje

Dulu2 kan, mase blaja , aku duk pikir, pe laa keje yg sesuai ngan aku..dulu2, aku mmg pemalu..ehhemm..mmg pemalu btol laa....x layan org kan....dan cnfirm laa org ckap aku sombong kan..tp, bile org dh kenal, xde laaa dorg akn ckp cmtu....ok....berbalik crite td,aku smpai sudah xtau aku akn keje pe..dulu mse form5, kawan2 duk isi borg UPU, aku pon isi ikut je dorg...dulu bukan On9 cam skang...AKU dulu nk tekan keyboard pon aku takut meletop..ok...Agak2 result SPM aku tuk Prinsip Akaun dpt 3B, aku ase, leh laa apply bidang Acounting...(padahal x minat pon)..pening laaa tgk nombo2 ni....kononlaa..last2, apply, dapat...wooo...bangga tuu.....masuk U..dulu ms form5, dlm otak aku, sape masuk U, mmg BIJAK laa.....dan aku dpt masuk UiTM, pilihan pertama bidang Accounting, dapat..waaaa....sah2 aku mmg BIJAK..mase tu laa aku ase kan.....hahhaa....dan dlm family aku, aku laa ank makabah aku yg pertama masuk U...Kakk aku masuk KUSZA je..dulu aku dapat KUSZA, aku tolak...mcm x bijak je ....sombong tol aku mase tu..aisshh..yelaa...xtau pe kan..dgr ckap org je...pdahal KusZA pon ok je...tp yelaa,ms tu xde stndt U lg KUSZA tu..aku kan nak masuk U...nk tggu jgk UitM...akhrnye..dapat....sronok time tu.dapat lak Uitm Dungun..Mak kemain suke sbb dpt kat Dungun je...mak ni paham2laa kan..xbg aku blaja luar tganu...tp xpelaa..aku pon xnk luar tganu..Dungun tu pon jauh pe....nek bas dh 2 jam...tp, spnjg blaja mmg makabh xbg nek bas kalu nk blk...uwaaa....akuu pon mmg jd cmnilaa...takut nk nek bas....pdahal xde papepon kan....best pe nek bas ramai2 blk kg, g U.....tp, dh mkabh xbg, jgn laa wat kan..abah akn anta n ambik dr tgnu-dungun, dngun- tgnu...tp penah je nek bas klu trpaksa..bile dh abis 3 thun Diploma, trus aku smbung degree..pon dlm bidang Akaun..dah alang-alang stat dengan akaun, better teruskan je...de laa ilmuu sikit2 ni nk aja kat org kan...2 thun stgh blaja degree di Uitm yang sama (walpun niat nk g luar tganu, still x dpt..agknyer mak doa kot xbg kat luar tganu..huuu)...tp xpe....belajar Accounting 5 thun stgh, aku grad tahun 2007, trus apply keje mane2 la....KPLI,DPLI,SPA,anta resume mana2 syrkt, dftr dengan TGAS, sume aku wat...kot2 laa de rezeki kan...dan akhirnye 1 bulan je duk saje2 kat umah pas tamat blaja, aku dpt T-GAS..aku training kat UPEN dlm 10 bulan...pastu dpt keje kat Kolej Inforana sbg 'Account Exec'....baru je 2 minggu kat Inforana, aku dterima bkeje di sini..KOLEJ ni.....dan bile hitung2 blk, dh masuk tahun ketiga aku disini, mengajar pelajar yang bemacam2 ragam dan karenah....dan aku suke dengan keje ni.....'MENGAJAR' .....best!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...